fredag 8 februari 2013

när en mack var en mack

När jag var liten sålde man bensin och bildelar på macken och hade pengar på banken. Nu är det andra tider. Jag kommer ihåg när jag var i tyskland 1999 och förundrades över att mackarna mest liknade snabbmatsrestauranger, inte kunde jag då ana att det snart skulle blivkikadabt här hemma.
Nu är det hundmat som står på tur, i dag hittade jag hundmat i blomseraffären och i sportbutiken . Jag kan inte bestämma mej för om det är bra eller inte. Jag gillar liksom tanken med att en djuraffär säljer djur, en teaffärbsäljer te, ostaffären säljer ost och barnaffären..
Nu är det dags att sluta.

2 kommentarer:

  1. Håller med! Det är lite förvirrande när allt finns överallt och jämt. Fast bland de utdöende lanthandlarna får det förstås gärna finnas allt möjligt! Älskar däremot att strosa i saluhallar där alla har sin egen lilla nisch, blommor, frukt, godis, kött, ost, fisk m m.. Det är nog bara i saluhallar det är så nuförtiden. Hoppas allt är bra med dig och familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med om lanthandeln, där ska finnas allt från råttfällor till målarfärg och mat.

      Radera