onsdag 24 december 2008

GOD JUL


Jag har inte skickat några julkort i år, istället vill jag på detta sätt vill jag önska alla er riktigt god jul. Det snöar lite lätt pudersnö utanför så lite julstämning blir det.
Lussebullar, pepparkakor, sandkakor, chokladgranar, spritsar, nötmaränger, mjuk pepparkaka, wiskeykaka och saffranskaka. Nu är alla sorterna provsmakade och snart väntar den goda julmaten. Jag gillar jul, jag gillar stöket innan och får alltid en extra energi gick när julen närmar sig. När jag var liten blev vi väckta medan mörkret varade, vi åt av alla hembakade kakor som ofta var upp till 15 sorter. I granen lyste levande ljus - det var himmelskt vackert. Egentligen föredrar jag risgrynsgröt till frukost, det ger lite mer energi åt en stallarbetande kvinna. I dag upplever våra barn sin första julafton, de fick gröt till frukost. När de blir lite äldre och förstår innebörden av jul så ska jag väcka dem när de är mörkt, tända levande ljus och duka fram varm choklad och kakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar